XIX əsrin sonu XX əsrin əvvəlləri nəqliyyat sisteminin formalaşması, xüsusiylə də, dəmir yollarının yaranması dövrüdür. Kapitalizmin inkişafıyla bərabər sənayedə yaranan yeniliklər dəmir yollarının çəkilməsini zəruriləşdirdi. Azərbaycanda dəmir yollarının inşası Bakı nefti ilə bağlıdır.
1878-ci ilin sonlarında, uzunluğu 20 kilometr olan Bakı-Sabunçu-Suraxanı dəmir yolunun inşası başladı. 1880-ci il yanvarın 20-sində dəmir yolunun açılışı keçirildi. Məhz həmin gün Azərbaycanda ilk dəfə dəmir yolu xətti istifadəyə verildi. Dəmir yolu ilə həyata keçirilən yükdaşımalarına olan tələbat bu sahənin daha da təkminləşməsinə təkan verdi.
Birinci Dünya müharibəsi Bakıdakı neft sənayesinə ciddi zərbə endirdi. Müharibənin mənfi təsiri dəmir yollarından da, yan keçmədi. 1918-ci il mayın 28-də müstəqilliyini elan edən Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin apardığı ilk islahatlardan biri də, Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti Yollar Nazirliyinin yaradılması idi.
İkinci Dünya müharibəsi illərində dəmiryolu
Gündən-günə təkminləşən dəmir yolları İkinci Dünya müharibəsi illərində də, öz töhfəsini verdi. 4 il ərzində Azərbaycan dəmir yolları ilə 600 mindən artıq neft və neft məhsulları ilə dolu sistern, 700 min vaqon yük cəbhəyə göndərildi. Çox məşəqqətli bir zamanda ölkənin xilaskarına çevrilən dəmir yollarına tələbat bu sahənin inkişafının vacibliyini bir daha təsdiq etdi.